Årsmöte 2019

Trots miserabelt vinterväder samlades ändå 21 medlemmar till årsmöte på Hässleholms Brukshundklubb söndagen den 27 januari. Vi tackar Brukshundklubben för att de ställt sina fina lokaler till förfogande för mötet.

När så alla försett sig med kaffe och nybakta frallor hälsade ordf. Lars Holmberg alla välkomna. Till ordförande för årsmötet valdes även denna gång Ulla Dahlen, som sin vana trogen lotsade medlemmarna genom dagordningen rutinerat och kunnigt. Marie Andersson, Hässleholm valdes in som ny medlem i styrelsen. Hon hälsas mycket välkommen och blir en stor tillgång med sina gedigna kunskaper bl.a som instruktör i Brukshundklubben. Övriga medlemmar i styrelsen valdes enhälligt om av de närvarande medlemmarna.

Efter mötet höll vår inbjudna föredragshållare, Urban Antonsson, ett mycket intressant och lärorikt anförande om Nose Work. Här fick vi god information om olika sätt att lära sin hund att jobba med sin fantastiska nos utan en massa redskap. Som tack för sina resp. insatser överlämnades en vacker bukett blommor till Ulla medan Urban fick en mörk påse med hemligt innehåll.

Lars Holmberg.